Jedna z najdojżalszych animacji, pomijając japońskie. Nie ma tu miejsca, na głupie żarty, namiązania do różnych filmów. Obserwujemy adaptację Biblii i prawdziwy dramta narozu wyzwolonego. Film mówi o uczuciach - miłość, braterstwo, nienawiść... Mieszanina naprawdę dojrzałego kina. Obawiam się, że współczesna widowania dziecięca, naszpikowana późniejszymi produkcjami komputerowymi, nie potrafi dziś docenić tego filmu. Dlatego też raczej jest on przeznaczony do młodzieży lub ludzi starszych, tacy którzy widzą w animacji, nie tylko humor i ckliwy morał. "Książę Egiptu" to zdecydowanie coś więcej. Pierwsza animacja "Dream Worksa" i od razu wielki hit mogący konkurować z problemtyką "Króla Lwa". Wielki hołd Przebojowi!
Pozdrawiam!
Zgadzam sie, ten film jest czymś więcej niż dzisiejsze animacje, bo teraz stawia się na humor, a nie na ciekawy temat. Ta animacja jest na pewno jedną z dojrzalszych. Polecam :)
Niestety, wymagania dzisiejszej widowni są coraz mniejsze i mniejsze!
To pewniak, że jest to jedna z najlepszych bajek, jakie powstały.
Popieram Cię. Jako nastolatek(17 lat) potrafię zrozumieć przesłanie niemal wszystkich filmów. Nie sprawia mi to większych problemów. Na bajkach takich jak Król Lew, Książę Egiptu, Piękna i Bestia się wychowywałem. Nie raz jako 5latek płakałem oglądając te filmy. Uważam, że ten film ma za niską średnią. Wiele osób pewnie wielbicieli Shreka itp. daje filmowi skromną 1!!!!! Czemu? bo nie potrafi zrozumieć przesłania filmu. Poświęcenia, miłości, braterstwa, a także siły, władzy ironicznego faraona, który darzy nienawiścią Żydów. Dzisiejsze bajki mają wywoływać śmiech. Ostatnim wyjątkiem jest Wall-E. Uważam, że to jedna z najważniejszych animacji w historii kina.
Pozdrawiam.
ej, ja kocham księcia egiptu, ale od shreka to się proszę odpierwiastkować (jestem starsza od ciebie)
zgadzam się.
Książe Egiptu, Król Lew, Piękna i Bestia:
to są najlepsze bajki
o i dla mnie jeszcze Anastazja jest naprawde super.
A w Księciu Egiptu najbardziej podoba mi sie to co napisales:
brak glupich zartow, film jest bardzo dojrzaly.
zgadzam sie z tobą. Takze moim zdaniem jest to najdolżalsza animacj w historii kina.
szkoda tylko ze tylu ludzi nie umie zrozumiec tego filmu.
Brak głupich żartów, nie znaczy to jednak że film jest pozbawiony humoru. Bardzo poważne zagadnienie jest potraktowane na tyle lekko, żeby film podobał się młodemu widzowi, i wystarczająco poważnie, żeby nikt nie mógł zarzucić twórcom robienie sobie przysłowiowych "jaj z pogrzebu".
Owszem, jest kilka zabawnych scen. Ale nie są to hamskie czy glupie żarty. A i tak cały film, jak na animacje skierowaną do dzieci, jest całkiem poważny. Ale to tylko atut tego filmu.
Zgadzam się z tym co piszecie Książe Egiptu można stawiac niemal na równi z Królem lwem.
Ale moje pytanie do was brzmi:
Jakie znamy jeszcze ambitne tego typu animacje na myśl przychodzi mi Dzwonnik z notre dame a wy pamiętacie jeszcze jakieś ? Bo bym chętnie sobie obejrzała ale tak na zawołanie trudno jest sobie jakieś przypomnieć.
Ambitne animacje, hmm.... To zależy. Niektózy mają awersję do bajek robionych komputerowo. Ale jeśli jakoś to przeżyjesz, to możesz zobaczyć film "WALL·E". Tak poza tym to, jeśli lubisz stare bajki Disneya, możesz poszukać, jakaś "Piękna i Bestia" czy coś.... :D
wallego widziałam i bardzo mi się podobał ale wlaściwie chodzi mi o stare animacje. Piękną i Bestie ostatnio oglądałam i zgodze się że Bajka cudowna ale jakie jeszcze znamy?
masz racje, kocham ten film, normalnie mam to na kasecie, oglądałam z
milion razy, nigdy się nie nudzi
W pełni się zgadzam jedna z najlepszych animacji jakie oglądałam w życiu szkoda że już takich nie robią tera tylko komedia komedia i jeszcze raz komedia raz na ruski rok wyjdzie coś magicznego ale mało kto o tym usłyszy no bo to nie jest komedia do jasnej cholery!! oglądałam go z miliard razy i nadal mnie nie nudzi mimo iż to musical a nie przepadam za tym gatunkiem to i tak same piosenki słucha się z ogromną przyjemnością szkoda tylko że DreamWorks po sukcesie Shreka zaczął zbyt często wypluwać filmy podobnego kalibru przez co często miał filmy średnie lub średnio-dobre jedynie Madagaskar i Kung-Fu Panda były spoko filmami jeszcze będę musiała ogarnąć Józefa Władce Snów.